Door het dienstverlenend karakter van ons bedrijf zijn de normen en waarden binnen het bedrijf erg belangrijk. Om de klanttevredenheid op een hoog niveau te krijgen en te houden hebben wij een aantal kernwaarden die antwoord geven op de vragen: Wie willen we zijn, hoe willen we handelen en hoe borgen we kwaliteit van onze mensen en producten. onze kernwaarden zijn: Veiligheid, betrouwbaarheid, kwaliteit, verantwoordelijk gedrag en vakmanschap en worden hierna nader toegelicht.
Veiligheid
Omdat de veiligheid van onze medewerkers en werkzaamheden hoog in vaandel staat proberen we zoveel mogelijk de risico’s die kunnen leiden tot onveilige situaties te vermijden of preventief op te lossen. Voor onze medewerkers is het belangrijk dat er een hoog veiligheidsbewustzijn is. Hiermee worden onveilige situaties sneller en beter ingeschat waardoor ongelukken worden voorkomen. Vooral op wegenbouwprojecten met veel samenwerking met andere aannemers en omgeving is een hoger veiligheidsbewustzijn belangrijk. Om het veiligheidsbewustzijn te vergroten heeft iedere medewerker van Wilms in 2016 en VCA-cursus gevolgd en met succes afgerond.
Betrouwbaarheid
Betrouwbaarheid is de mate waarin iets of iemand op iets of iemand kan vertrouwen. Hierbij is het voor de klant belangrijk dat er geen verassing is in tijd, geld of kwaliteit. Ook voor het personeel is het belangrijk dat iedereen zich houdt aan de afspraken. Onze stelling hierbij is: Zeg wat je doet en doe wat je zegt
Kwaliteit
Kwaliteit is de mate waarin iets voldoet aan de gevraagde eisen of opgegeven specificaties. In de praktijk betekend dit dat geleverd dient te worden wat de klant vraagt en verwacht. Het tijdig uitspreken van verwachtingen is hierbij erg belangrijk. Wanneer een bepaalde klantvraag niet of slecht realiseerbaar is kun je dit beter direct vertellen dan achteraf met andere oplossingen te komen. Omdat Wilms een lerende organisatie wil zijn waarbij elk project bijdraagt aan kennis, kunde en kwaliteit wordt elk project geëvalueerd en worden verbeteringen binnen de organisatie doorgevoerd
Verantwoordelijk gedrag
Verantwoordelijk gedrag is werken volgens de bedrijfscode met de afgesproken procedure en volgens de geldende normen. Omdat Wilms graag een voorkeurspartner wil zijn voor haar klanten is verantwoordelijk gedrag heel erg belangrijk. Dit betekend voor de medewerkers van Wilms dat men een proactieve houding aan neemt en mee denkt. Handel in en met alles wat je doet alsof het van óf voor jezelf is. Verder is iedere werknemer zich bewust van de omgeving waarin hij werkt en neemt men een collegiale houding aan. Verder zorgen de werknemers van Wilms dat zij een nette opgeruimde bouwplaats hebben zodat onveilige situaties voorkomen kunnen worden.
Vakmanschap
Deze kernwaarde spreekt voor zich, Wilms stelt zichtzelf als dienstverlener verplicht om vakbekwame medewerkers op de bouwplaats te hebben. Opleiding en ervaring zijn hiervoor belangrijk. Het doel is om met het vakmanschap de gevraagde kwaliteit in één keer goed aan te leveren.
First Time Right benadering voorkomt ergernis én ontevredenheid bij zowel klant als medewerker. Gezichtsverlies als kwalitatief hoogstaand bestratingsbedrijf kunnen en willen we ons niet veroorloven.